Monday 14 July 2014

Nasi arab Perda

Salam semua,

Weekends aku takde la mende sangat pun. Sabtu kerja dan ahad duk umah aje. Teman adik ngn mak ke perda amik nasi arab yang di order. Aku meme malas nk kua ni. Nak bersiap bagai. Tapi dah adik paksa ajak kan. Pegi la jugak. 

Lama gak tak lepak ngn giant ni. Asyik keje je die. Biasa la kan keje hotel. Takde de nak cuti weekend ni. Kesian sangat semalam dia ngadu kat mak ckp, " Mak, bagi la adik g bazar ramadhan jap mak. Adik tak pernah pegi lagi ni." rayu giant terhadap mak Ani. kahkahkahhh

Aku memang tak larat dah oi nk g bazar ni. Malasnya nak abes minyak g dr tempat keje, pastu benti stesen minyak, gabung 1 kete pastu zassss ite ke bazar. Ni pun sbb nk meng-fullfill-kan tekak Mak Ani dan suaminya nak makan tepung talam pandan dengan tepung talam gula merah. Sampai adik aku pun ikut obsesi Mak Ani dan suaminya suka tepung talam tu. Lupa lak aku nk snap gambonye. Sebab bila seru nak tangkap gambo tu sampai, mesti dah licin tepung talam tersebut. Heheh..

Aku tak paham tol ngan obsesi diorang ngn tepung talam ni..kikiki..ikut aku, aku malas nk biasakan diorang makan benda manis. Abah tu tak boleh sangat makan benda manis sbb kencing manis dia. Susah sangat nk pantang. I is geram tau.. 

Tp aku beli gak la sebab keciannn agt.. Tiap kali pas balik keje mesti tny, "Akak beli tak tepung talam?" 

Bila aku cakap aah mak bah akak beli, terus bersinar sinar tau muka diorang. Alahai cam budak budak kecit agt. Lalu ku harungi jua jem nak ke bazar tu. Amboi bajet anak mithali le tuuu.. 

Pastu kan, pastu kan kami bertiga pun keluar la g perda nak amik nasi arab yang di-order ituhh..Mak aku order nasik apa tah. Nasi Madghout kot. RM29  1/2 kilo.. Yang penting bukan nasi mendey yang selalu di-order. Bersama kamben n ayam.. Dapat la set set kuah dia yang aku tak minat sgt pun. Mak aku call aje kedainya. Apatah mak aku ngomel..zas zass terus okay. Memang takde wey nak makan kat kedai die. Memang fully booked. Mak ani cakap jom le kite makan kat umah aje ye. Leh lepak - lepak umah pas makan. Tak yah sesak sangat kan. Pas makan mesti perut cam ular sawa..Kenyang wey makan nasi arab ni.. Nyam2..

RESTORAN QASAR HADRAMAWT
                                                                                  Yahya - 010-5432503

Nasi arab ni, makan nasi die je pun dah boleh buat aku gumbiraaa sekali.. Gambar nasi arab ni pun aku lupa amik. Adoiyai nye pun. Nampak nau pelahap ko ni Murni. Muahaha.. 

Abah kan kekurangan gigi tau. Most of gigi abah kena cabut pastu kena let the gusi rest for a while sebab nak bagi gusi tu kecut. Tujuan nya adalah sebab nak buat gigi palsuuuuuuu.. Horayyyyyy!!! * happpyyy sampai daku lompat bintang 5 kali.. huahuaa** Punya la aku nak abah buat gigi palesuuuu..Akhirnya pujukan ku berjayaaaaaaaa..Senyum sampe ke tinge cm baby ni..kikiki..



Dah lama gigi abah sikit-sikit jatuh..abah penakut tau nak jumpa doktor. abah takut jarum...so berbulan gak la pujukan ku itu tak membuahkan hasil.. Tapi pas aku cakap nak sponsor kos gigi pelesu 50-50 ngn mak ani..terus abah setujuuuuuu..yihaaa!!

Maka dgn ini, abah tak leh makan benda keras. Kena makan benda yang berkuah sbb nk melancarkan kunyahan beliau stiap kali melahap berbuka posa, Kahkah..So, mak ani cakap jom jom kite ke kapitan beli kuah dahl utk abah. Moh le kite..


Beli kuah dahl dalam plastik bungkus itu ajer.. Yang lauk pauk itu sekadar hiasan.. Aku tak leh makan lauk mamak dah skang. A tak bagi. Baiklah A. Ite tak makan dah benda awk tak bagi ye. Ite makan ikan ngn daging ajerr..Air gas pun aku tak togok dah tau. Mak memang bangga siot ngan aku. Mak abah keje kilang air gas kot. Memang bertahun stok air gas tak putus. Heaven wey. Gula dlm darah pun berdansa gumbira sbb daku minum byk sangat air gas. Tapi skng dah tak minum. Seyes skng tengok freezer kat petronas tu, memang tak pandang dah air gas, terus g amik ice lemon tea or air mineral. Sesuatu yang aku tak pernah dan takkan buat dahulu kala *tepuk bahu sbb saya awesome..muahahaha*


Pas dah amik nasi arab dan beli kuah dahl, kami pun beransur pulang. Ya ampun memang tergoda iman aku bau nasi arab ni.. Huaaaa.. Bau kambing die ya ampunnnnn sedapnyerrr.. Terus suruh adik bawak laju2..hehe..Selamat berbuka semuaaa..Muah muah






No comments:

Post a Comment